Warunki gwarancji 3+2 lata na elektronarzędzia, oraz 3 lata na maszyny spalinowe Hikoki obowiązujące w Polsce.

Nie naruszając regulacji prawnych obowiązujących w Polsce, firma Hikoki Power Tools udziela producenckiej gwarancji użytkownikowi (zawodowemu/profesjonalnemu, jak i osobom prywatnym na okres minimum jednego roku na zakupione urządzenia – licząc od daty sprzedaży. Gwarancja obejmuje wady materiałowe, wady produkcyjne i montażowe, które w przypadku ich wystąpienia zostaną bezpłatnie usunięte.

 

Elektronarzędzia

 

Na wszystkie elektronarzędzia, ładowarki oraz akumulatory Li-on wprowadzone do obrotu przez Hikoki Power Tools Polska Sp z o.o. sprzedane od 15 lipca 2014 w Polsce tylko i wyłącznie w autoryzowanym punkcie handlowym Hikoki (aktualna lista dealerów) oraz punktach sieci Leroy Merlin, Hikoki Power Tools Polska Sp. z o.o. wydłuża okres gwarancji do 3 lat, pod następującymi warunkami, które muszą być spełnione łącznie:

 

Nabywca jest przedsiębiorcą zarejestrowanym w Polsce lub konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Polsce.

 

Nabywca nie jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie zarobkowego wynajmu elektronarzędzi.

 

Nabywca zarejestruje urządzenie w ciągu 30 dni od daty sprzedaży w systemie internetowej rejestracji gwarancji Hikoki.

 

Nabywca wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach związanych z wykonywaniem usługi gwarancyjnej.

 

Oprócz 3-letniej gwarancji obowiązującej po zarejestrowaniu produktu,  firma Hikoki wprowadza dodatkową 2-letnią gwarancję na części silników maszyn bezszczotkowych zasilanych prądem AC sprzedawanych od 1 stycznia 2019.

 

Warunkiem obowiązywania dodatkowej gwarancji będzie standardowa  rejestracja urządzenia w programie 3-letniej gwarancji Hikoki.

 

Elementy naturalnie zużywające się (w toku normalnej eksploatacji) takie jak np.: szczotki węglowe, uchwyty robocze, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, o-ringi, uszczelki,  przewody zasilające, filtry, węże ciśnieniowe, łożyska, smar  nie podlegają wymianie gwarancyjnej.

 

Gwarancja nie przysługuje w następujących przypadkach:

-  braku prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu.

-  brak tabliczki znamionowej lub  gdy numer seryjny na tabliczce znamionowej maszyny  jest zniszczony, nieczytelny lub nie pozwala na jego weryfikację z przyczyn niezależnych od productenta.

- nastąpiło naturalne zużycie elementów i części maszyny, które są wymienione w pkt. 8 warunków gwarancji.

- uszkodzenie powstało na skutek wcześniej zaistniałej i nie usuniętej usterki;

- narzędzie było użytkowane pomimo wystąpienia widocznego uszkodzenia;

- uszkodzenie powstało na skutek nieprawidłowego użytkowania, niezgodnego z instrukcją obsługi lub niewiedzy użytkownika;

- uszkodzenie powstało na skutek niewłaściwej konserwacji (zastosowanie nieoryginalnych środków smarujących, które nie są wymienione w instrukcji obsługi)

- uszkodzenie powstało na skutek urazu mechanicznego (uderzenie, upadek, najechanie pojazdem i tym podobne);

- uszkodzenie powstało na skutek zastosowania wadliwego lub zużytego osprzętu;

- uszkodzenie powstało na skutek złego doboru mocy  lub  rodzaju maszyny do wykonywanej pracy;

- urządzenie zostało zalane cieczą lub było przechowywane w nieodpowiednich warunkach dla urządzeń elelektrycznych,

- urządzenie zostało przeciążone (nastąpiło jednoczesne spalenie wirnika i stojana);

- urządzenie było demontowane lub naprawiane poza autoryzowanym serwisem HIKOKI

 

Maszyny spalinowe

 

Na wszystkie maszyny spalinowe ogrodowe wprowadzone do obrotu przez Hikoki Power Tools Polska Sp z o.o. sprzedawane od 1 stycznia 2019 w Polsce tylko i wyłącznie w autoryzowanym punkcie handlowym Hikoki (aktualna lista dealerów) oraz punktach sieci Leroy Merlin, Hikoki Power Tools Polska Sp. z o.o. wydłuża okres gwarancji do 3 lat, pod następującymi warunkami, które muszą być spełnione łącznie:

 

Nabywca jest przedsiębiorcą zarejestrowanym w Polsce lub konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Polsce.

 

Nabywca nie jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność w zakresie wynajmu maszyn spalinowych.

 

Nabywca zarejestruje urządzenie w ciągu 30 dni od daty sprzedaży w systemie internetowej rejestracji gwarancji Hikoki.

 

Nabywca wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celach związanych z wykonywaniem usługi gwarancyjnej.

 

Elementy naturalnie zużywające się (w toku normalnej eksploatacji) takie jak np. części układu tnącego, bębny z żyłką, prowadnice i łańcuchy, membrany gaźnika, świece zapłonowe, filtry, przewody, paski napędowe, łożyska, koła zębate, sprzęgła, tłoki, pierścienie uszczelniające, cylindry  itp. nie podlegają wymianie gwarancyjnej.

 

W okresie gwarancyjnym do sporządzenia mieszanki paliwowej dla silników 2-suwowych należy stosować olej marki HIKOKI (100ml. nr. kat 714811 oraz 1l nr. kat  714819 lub 714813)

 

Gwarancja nie przysługuje w następujących przypadkach gdy:

- numer seryjny maszyny jest zniszczony, nieczytelny;

- nastąpiło naturalne zużycie elementów i części maszyny;

- uszkodzenie powstało na skutek wcześniej zaistniałej i nie usuniętej usterki;

- narzędzie było użytkowane pomimo wystąpienia widocznego uszkodzenia;

- uszkodzenie powstało na skutek nieprawidłowego użytkowania, niezgodnego z instrukcją obsługi lub niewiedzy użytkownika;

- uszkodzenie powstało na skutek urazu mechanicznego (uderzenie, upadek, najechanie itp.);

- uszkodzenie powstało na skutek zastosowania wadliwego lub zużytego osprzętu;

- maszyna została źle dobrana do rodzaju wykonywanej pracy;

- maszyna była demontowana, regulowana lub naprawiana poza autoryzowanym serwisem;

- zatarcie tłoka i cylindra które nastąpiło na skutek zastosowania nieodpowiedniej mieszanki (nieprawidłowy stosunek ilości paliwa i oleju lub złego sposobu przechowywania paliwa i maszyny)

 

Jako potwierdzenie rejestracji użytkownik otrzyma certyfikat 3-letniej gwarancji, który należy wydrukować lub zapisać na nośnikach pamięci elektronicznej, aby móc go przedłożyć w przypadku wystąpienia z roszczeniem gwarancyjnym wraz z dowodem zakupu i oryginałem karty gwarancyjnej. Okres przedłużonej gwarancji biegnie od daty zakupu, a nie od daty rejestracji. W czasie trwania 3-letniej gwarancji wszystkie naprawy muszą być obowiązkowo odnotowane w karcie gwarancyjnej. Naprawa gwarancyjna zostanie zrealizowana w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia dostarczenia reklamowanej maszyny do autoryzowanego serwisu Hikoki. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodzi potrzeba sprowadzenia brakujących części lub gdy naprawa wymaga dodatkowej ekspertyzy, termin naprawy może ulec wydłużeniu.

 

Uprawnienia z tytułu 3- letniej gwarancji nie obejmują prawa kupującego do domagania się zwrotu utraconych zysków, oraz poniesionych kosztów w związku z awarią urządzenia.

 

Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru  z umową.